سئو سایت به روش سئو کلاه سفید
نوشته شده توسط : سپیده بنده لو

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور هاي جستجو با روش هاي غير اخلاقي نيست. آن ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه بندي بالا، ايجاد شده اند.

سئو فرآيند ساده اي نيست که به راحتي پياده سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه اي و صبر است. موتور هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم هاي رتبه بندي خود غير قابل پيش بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

الگوريتم رتبه بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي بايست مهم ترين اين معيار ها را جهت پياده سازي موفق سئو بدانند.


در اوايل سال 1990 اولين موتور هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب ترين آن ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد تري ظاهر مي شدند که از الگوريتم هاي رتبه بندي پيچيده تري استفاده مي کردند. اين الگوريتم ها با معيار تراکم و آنالیز کلمات کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت ها استفاده مي کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه بندي صفحات توسط موتور هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم هاي موتورهاي جستجو پيچيده تر شده اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.


هدف سئو کمک به وب سايت ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس و جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي دهد.

بهیمه سازی سایت

اين جاي تعجب نيست که وب سايت ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي "بيمه خودکار" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي شود.
يک مطالعه ديگر نشان مي دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات آنلاین است.
  • بهینه سازی موتور جستجو چیست


سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي کنيد مربوط به SEO On Page مي شود. اين روش پايه تمام تلاش هاي بهينه سازي سایت است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.


بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي تواند در بدست آوردن رتبه بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان متمرکز مي شود سپس با استفاده از روش هايي که در خارج از وب سايت انجام مي شود به بهينه سازي موتور جستجو مي پردازد.

سئو کلاه - سفيد چیست ؟

سئو کلاه - سیاه چیست ؟

سئو


راه انداختن یک کسب و کار شخصی همانقدر که وسوسه برانگیز و جذاب است می تواند سخت و طاقت فرسا هم باشد. اما برای اینکه در این راه موفق شوید خوب است از توصیه های یک مشاور کسب و کار بهره ببرید. در ادامه ۵۰ توصیه برای شروع کسب و کار خودتان آمده است که می تواند در نقش یک مشاور کسب و کار آنلاین واقعا عالی عمل کند.

مشاور کسب و کار

    تمام افراد برای شروع یک کسب و کار از همان ابتدای امر آماده نیستند. این بدان معنی نیست که شما ایده های خوب و درخشانی ندارید بلکه ممکن است از نظر ویژگی های فردی شما آماده ی راه اندازی یک استارت آپ نباشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید ایده هایتان را جامه ی عمل بپوشانید باید بدانید که آیا برای تمام کارهایی که در آینده ی نزدیک به سراغ شما می آیند از بررسی اسناد و ارتباطات گرفته تا پرداخت صورت حساب ها آماده هستید یا خیر. این نشان می دهد شما باید بتوانید قبل از هر کاری خودتان را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را هم مدیریت کنید.

 

  • ۲. ایده هایتان را پرورش دهید.

 

 

  • ۳. ایده هایتان را آزمایش کنید.

 

 

  • ۴. یک طرح جامع کسب و کار بنویسید

 

 

  • ۵. نام تجاری خود را ثبت کنید.

 

شما باید نسبت به کسب و کارتان علاقمندی داشته باشید از یان رو باید دایما برای ارتقای آن تلاش کنید. ارزیابی بازار، هدف قرار دادن مشتریان، تشخیص مشتریان علاقمند و… یک کار ارزیابی رقابتی خوب است.

    تحقیقات بیشتری انجام دهید و عوامل ایجاد هزینه های ثابت را در حرفه خود مشخص کنید. این نه تنها به شما کمک می کند که کسب و کارتان را به طور موثرتری مدیریت کنید بلکه سرمایه گذاران بالقوه را هم به سمت کسب و کارتانمتمایل می کنید.
      شما باید تعیین کنید که چه مقدار بودجه برای انجام این کار نیاز دارید و چگونگی تولید محصول یا خدمات جدید را در طرح

بازاریابی

    خود بگنجانید.
    شما برای شروع کار خود خواه ناخواه نیاز به استفاده از وام ها، کارت های اعتباری، کمک های مالی و سرمایه گذاران ریسک پذیر دارید. سعی کنید که یک سرمایه گذاری پیدا کنید که نیازهای شما را بشناسید و از بسیاری جهات با یکدیگر مشابهت داشته باشید تا بتواند به راحتی با شما کار کند.
    چه خوش تان بیاید چه نه سرمایه گذارتان در بسیاری امور کسب و کارتان به شما توصیه هایی خواهد کرد و شما باید به توصیه های او گوش کنید. البته این بدان معنا نیست که هر آنچه را او به شما می گوید چشم بسته انجام دهید.
      شما برای شروع کسب و کارتان زمان و منابع زیادی را در کارتان سرمایه گذاری می کنید. مطمئن باشید که خانواده تان در جریان مستقیم کار شما قرار دارند. آنها باید آگاه باشند کهاین روند به لحاظ مالی و عاطفی بسیار چالش برانگیز است.
        تعیین اینکه چه جور شرکتی ثبت کنید بسیار مهم است. آیا شما نیاز به یک شرکت خصوصی دارید یا مشارکتی با برخی افراد، شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت تعاونی مورد نیاز شماست؟
          در مورد انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کارتان تصمیم بگیرید و سپس بررسی کنید که آیا دامنه اینترنتی آن نام موجود است و شاما می توانید با آن اسم یک سایت هم برایش بزنید.
            منابع رایگان متعددی می توانند در زمینه آموزش، و پژوهش و تحقیقات حوزه کسب و کار به شما کمک کنند. سعی کنید نهایت بهره را از آنان ببرید.
              باید از همان ابتدای کار بدانید که وضع مالیاتی شما به چه گونه است. آیا می توانید از معافیت های مالیاتی استفاده کنید یا خیر. آیا برای پایان سال مالیاتی و پر کردن وارسال اظهارنامه آمادگی دارید.
                بررسی کنید که برای کسب و کار شما به چه مجوزهایی نیاز است و آیا اگر لایسنس شرکت خارجی خاصی را بگیرید اوضاع کسب و کارتان بهتر می شود.
                  اطمینان حاصل کنید که از یک بیمه مناسب برای کسب و کار و کارمندان تان استفاده می کنید. حتی در مورد محل کار و ساختمانی که در آن مستقر هستید هم از یک بیمه خوب استفاده کنید تا مشکلات ناشی از آسیب های غیرمترقبه را نداشته باشید.
                    شما باید بدانید که آیا از سیستم نقدی استفاده می کنید یا سیستم تعهدی. سال مالی خود را بشناسید و یک سیستم قوی حسابداری تنظیم کنید.
                      مکانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند و فرصت رشد و رقابت با سایر کسب و کارها را برای شما میسر می کند. همچنین به تامین کنندگان مواد اولیه شمانزدیک است و نکته مهم تر اینکه برای مشتریان تان نیز در دسترس است.
                        اگر شرایط خرید یا اجاره یک دفتر کار مناسب را ندارید اصلا ناراحت نباشید. شما می توانید از یک اتاق منزل تان یا انباری کوچک تان هم استفاده کنید. داشتن دفترکار همه چیز یک کسب و کار نیست.
                          ثبت اختراع معمولا هزینه بسیاری می طلبد و بسیار هم وقت گیر و خسته کننده است. از این رو برای ثبت اختراع تان زیاد هم عجله نکنید بگذارید اول مشتری هایتان را پیدا کنید و خیالتان از بابت بازار فروش آن راحت شود و سپس به دنبال ثبت و کارهای قانونی بروید.

 

  • ۲۲: منعطف باشید.

 

 

  • ۲۳. ایده هایتان را با اعضای خانواده و دوستان تان به اشتراک بگذارید.

 

معمولا دوستان و عزیزان شما نسبت به کسب و کارتان صادقانه سخن می گویند. پس از آنان به عنوان مشاوران رایگان و صادق حتما کمک بگیرید.

                        بین انتقاد سازنده که موجب رشد و گسترش کسب و کار شما می شود و نیز ایرادگیری های از روی غرض همیشه فاصله است. سعی کنید به انتقادات سازنده گوش دهید اما از افراد ایرادگیر که هیچ راه حلی برای مشکل شما ندارند و فقط می خواهند مسیر شکست را برایتان هموار کنند فاصله بگیرید.
                          اگر در نوبت اول ایده شما توسط مشتریان یا سرمایه گذاران رد شد زود عصبانی نشوید. سعی کنید چیزی که آنها دوست نداشته اند را پیدا کنید و در جهت رفع آن کوشا باشید. پس از رفع ایرادات و انجام تغییرات لازم دوباره به سمت انان برشد.
                            کسب و کار شما یک کار در حال پیشرفت است و اگر محصول یا خدمات خود را به سرعت تحویل مشتری دهید می توانید اجتماعی از مشتریان راداشته باشید که بازخوردهای ارزشمندی به شما می دهند و در ادامه مسیر همواره کمک رسان شما خواهند بود.
                              اگر مشتریانی از گذشته داشته اید شک نکنید که باارائه خدمات یا محصولات جدید می توانید دوباره به معامله با آنان ادامه دهید.

 

  • ۲۸. صبور باشید

 

 

  • ۲۹. چیزی بیش از سطح انتظار ظاهر شوید.

 

 

  • ۳۰. همه اتفاقات کسب و کارتان را در سایت یا وبلاگ تان بنویسید

 

از اینکه درباره تمام موفقیت ها و شکست ها، مذاکرات و مبارزات تان در کسب و کار با مشتریان سخن می گویید اصلا خجالت نکشید. مشتری باید بداند شما زنده و فعال و پویا هستید. پس برایش تعریف کنید.

                          هرگز تن به درگیری بین خودتان و شریک تان ندهید. اگر می بینید واقعا نمی توانید با هم کار کنید سریعا رابطه کاری را قطع کنید و به طور قانونی هرکسی سهمش را بردارد و کار خودش را انجام دهد. درگیر این جنگ و جدل ها شدن اجازه رشد در کسب و کارتان را از شما می گیرد.

آنلاین مارکتینگ

                            یادتان باشد همانطور که شما نیاز به سرمایه گذار دارید بعضی ادم ها هم هستند که نیاز به سرمایه گذاری در یک شرکت را دارند. پس اصلا ترس به خودتان راه ندهید و تسلیم نشوید. در نهایت یک یا چند شریک سرمایه گذار دیگر پیدا می کنید و اوضاع را تحت کنترل خود درمی آورید.
                              گذشته از اینکه شما یک نویسنده زبردست هستید اما باید یک دستیار محتوانویس برای خودتان استخدام کنید که ایمیل های هدفمند به مشتریان تان بزند و همچنین بتواند کسب و کار شما را در رسانه های اجتماعی معرفی کند و در توسعه برند شما کوشش کند پس شما به یک

مشاوره برندینگ

                              نیاز دارید.

 

  • ۳۴. برای جلسات کاری حسابی آماده شوید.

 

وقتی قرار ملاقات با یک مشتری دارید سعی کنید حسابی آماده باشید و آنچه ر ا که فکر می کنید نیاز است در دسترس داشته باشید. مثلا اطلاعات خود رادر مورد حرفه تان بالا ببرید، در مورد کارکنان شرکت تان نکات مهم و خوبی داشته باشید و از بازار رقابت به خوبی سخت بگویید.

                              هنگام صحبت با سرمایه گذاران یا مشتریان از کلام ناجوری درباره بازار رقابت و رقیبان تان استفاده نکنید. هیچ نیازی نیست که این جلسه را تبدیل به یک قرار ملاقات تلخ کنید. در حقیقت گاهی اوقات به این شیوه صحبت کردن حتی ممکن است مشتری شما را به سمت رقیب تان سوق دهد. به یاد داشته باشید وقتی یک رقیب در بازار حضور دارد، پس یک بازار برای کسب و کار شما شکل گرفته است.
                                هیچ چیزی بهتر از تبلیغات دهان به دهان برای فروش کالا یا خدمات وجود ندارد. اجازه دهید اعضای خانواده، دوستان و افراد بانفوذی که می شناسید چند کلمه ای درباره محصول یا خدمات شما با دیگران سخن بگویند. شک نکنید آن چند نفر هم با افراد دیگر سخن می گویند و همینطوری محصول شما دهان به دهانمی چرخد و معروف می شود.
                                  از اینکه دیگران با چهره شما آشنا شوند نترسید. سعی کنید از لاک خود بیرون بیایید و خودتان را به عموم مردم چه مشتریان و چه سرمایه گذاران نشان دهید. شرکت در همایش های مربوطه و حضور در نشست های مختلف روش خوبی برای گسترش شبکه است.
                                    ۱۵ راه عالی برای حفظ مشتری که باید بدانید

 

  • ۳۹. از کارکرد درست وب سایت تان مطمئن شوید.

 

 

  • ۴۰. بیش از حد نگران اقتصاد نباشید

 

۴۱. مطمئن شوید که مشتریان صورت حسابهای شان را پرداخت می کنند

۴۲. کارمندان مناسب استخدام کنید

۴۳. مسئولیت ها را به افراد مختلف واگذار کنید

مهمترین کلمه یک فروشنده


اگر هر موضوعی را با کارکنان درمیان بگذارید مطمئن باشید که می توانند به شما راه حل های خوبی بدهند. هیچکس از اینکه پشت سرش حرف بزنند خوشش نمی آید. پس تمام موضوعات حساس را قبل از اینکه درگوشی شوند خودتان بازگو کنید.


به استخدام افرادی که شخصیت مخالف شما دارند اقدام کنید. این افراد شما را به یک چالشی می کشند که شاید دریچه های جدید در برابر دیدگان شما بگشاید و مهارت واستعدادهایشان چیزی را به کسب و کار شما می دهد که تا به حال نداشته اید.


شما مجبورید مدت زمان زیادی را به کسب و کار خود اختصاص دهید از این رو حتی یک شبانه روز هم برای برنامه های کاری یک روزه ی شما کم است. بنابراین مجبور هستید بسیاری از فعالیت های اجتماعی و تفریحی خود را کنار بگذارید و امیدوار باشید دوستان و خانواده تان این موضوع را درک کنند.

                                  به عنوان یک مدیرعامل یا صاحب کار مسئولیت پرداخت چک ها و حقوق کارکنان با شماست. پس برای کسب درآمد بجنبید.
                                    ۴۸. از موفقیت یک تعریف فایده مند و درست داشته باشید

مشاوره کسب و کار آنلاین
موفقیت شغلی

 


  • شکست اجتناب ناپذیر است. اگر کارها اصلا خوب پیش نمی روند و شما هرکاری از دست تان برمی آمده انجام داده اید و نتیجه نگرفته اید غرورتان را کنار بگذارید و کاسبی تان را جمع کنید. خب البته که پذیرفتن این موضوع به همین راحتی ها هم نیست ولی یادتان باشد که این بهترین کار است.

 

                                    ۵۰. فقط به توصیه دیگران حتی یک مشاور کسب و کار تکیه نکنید.


مشاور کسب و کار : با وجود تمام این راهنمایی ها برای شما یادتان باشد مهمترین چیز روش آموختن است. در حالیکه ممکن است بسیاری از توصیه ها برای دیگران خوب و کاربردی باشد شاید برای موفقیت و شکست شما تاثیرگذار نباشد. کسی که در نهایت می تواند صلاح و صواب کار خودش را تشخیص دهد کسی جز خود خود شما نیست. پس مسئولیت مستقیم تمام کارهایتان را بپذیرید و با تکیه بر دانش و مهارت خود مسیر کسب و کارتان را بسازید و آباد کنید. شاید در این راه شکست هم بخوری. اما نیک می دانید که این چیزی بوده که خودتان انتخاب کرده اید و به سرانجام رسانیده اید.





:: برچسب‌ها: سئو , دیجیتال مارکتینگ , آژانس دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: